فاطمه فرشته بي ريا فاطمه فرشته بي ريا ، تا این لحظه: 16 سال و 5 ماه سن داره

فرشته ي سكوت

شب قدر

1391/5/19 18:04
384 بازدید
اشتراک گذاری

بهترین عمل در شب قدر 

فاصله علی علیه السلام تا خدا ، یک سجده است ، یک پرواز ، یک «یاعلی»

نخلستانهای کوفه دیگر فریادگری ندارد، نخل های سر به آسمان کشیده ای

که هر شب علی علیه السلام را در میان خود می گرفتند

دیگر مهمانی این چنین نخواهند داشت .

 

« فرارسیدن لیالی قدر و شهادت امیرمومنان حضرت علی (ع) را به تمامی محبان آن حضرت تسلیت عرض می نمائیم » 

 

در شب قدر چند اتفاق افتاده است . قرآن کتاب انسان سازی است و در آن شب نازل شده است . بعضی دانشمندان می گویند : شروع نازل شدن قرآن ، در شب قدر بوده است و بعضی میگویند : کل قرآن در آن شب نازل شده است . در این اختلاف است . به هر حال شب نزول قرآن است .

نکته بعدی این است که در شب قدر فرشته ها روی زمین می آیند . در روایت داریم: این فرشته ها بر امام معصوم وارد میشوند .

روایت داریم : سوره انا انزلناه را زیاد بخوانید زیرا سوره ولایت شناس است . سوره ای است که باعث می شود امام را بشناسیم .

نکته سوم این است که شب قدر گشوده شدن پرونده ی سال انسان است . مثلا مجلس بودجه تعیین میکند و در اوایل اسفند تمام میشود و فروردین هم ابلاغ میشود . سال تحصیلی ، اول مهر است . هر کسی سالی دارد . کاسب ها سال مالی دارند . سال خمسی دارند و سال تقدیری ، شب قدر است . یعنی دراین شب سال را می بندند . یعنی یکسال کار خوب و بد کرده است . این پرونده بسته می شود و یک پرونده جدید سال آینده باز می شود و اینکه در سال آینده چه وقایعی برای شما اتفاق می افتد در این نوشته و مقدر می شود البته به اختیار خودش .

یعنی ایشان با اختیار خودش در سال آینده مکه خواهد رفت . البته امکان تغییر هم هست و صد درصد بسته نمی شود . ممکن است برای آقایی در سال آینده تصادفی پیش بینی شده است . آقا صله رحمی می کند و این از بین می رود و اتفاق برداشته می شود .

مثلا سال دیگر سال مرگ کسی است . حالا ایشان با احسان به والدین ، خدمت به مردم ، بیست سال به عمرش اضافه می شود . یک سری محورهایی تعیین می شود و امکان تغییرش هم هست .

روایت داریم : سوره انا انزلناه را زیاد بخوانید زیرا سوره ولایت شناس است . سوره ای است که باعث می شود امام را بشناسیم

مهمترین کار در این شب ، اِحیا ، زنده داری و بیدار بودن است . در این شب به غسل ، توسل ، نماز ، دعا ، خدمت به مردم ، رعایت حقوق مردم و اعمالی که در آن شب وارد شده است .

 یک کارمند که استخدام میشود یک فیش حقوقی دارد . پس وقتی به او فیش حقوقی می دهند یعنی دیگر برود خانه و بگوید : من که فیش حقوقی دارم . خیر این حقوق مشروط به سر کار آمدن شما است . آنچه که برای شب قدر از حوادث و روزی ها معین میشود بستگی به تلاش انسان دارد .

کسی خدمت امام صادق (علیه السلام) آمد . گفت : دعا کنید که خدا بدون کار کردن به من روزی بدهد . امام گفت : تو از مورچه کمتر هستی که این قدر تلاش می کند . می گویند : کسی که در خانه می نشیند و طلب روزی میکند ، خدا دعایش را مستجاب نمیکند . سعی و کوشش منافاتی با قدر ندارد

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)